torsdag 16. juni 2011

Mandelmelk

Har en venninne som skulle lage noe som liknet på soppsuppen min, men hun klaget over hvor dyrt mandelmelk var. Ikke noe problem, du kan lett lage melk av de fleste typer nøtter helt selv.

Ingredienser:
3 dl mandler
7 dl vann

Fremgangsmåte: Legg mandlene i bløt over natta. Hell av vannet. Bland nøtter og friskt vann i en food prosessor til en fin masse (noen bruker en liter vann på tre dl nøtter, men jeg syntes melken blir litt tynn da). Sikt blandingen gjennom for eksempel et håndkle. Du kan også søte med dadler eller noe annet hvis du ønsker det. Melken holder i kjøleskapet i ca 4 dager.

1 kommentar:

  1. Tusen takk for at du la ut oppskriften og at du lager en sånn superduper blogg! Du er flink, og maten er god. Sånn, nå har jeg kommentert, ikke slett denne kommentaren også da den forrige jeg skrev forsvant visst.. Jeg syns du skal prøve den rawfoodgreia igjen, da. Eller noe annet interessant om rar mat og om det har en effekt eller ikke, da hadde jeg lest masse :)

    SvarSlett