torsdag 26. august 2010

Tacopai for veggiser



Her er den gode paien jeg lagde i dag. Jeg tilsatte egentlig mer krydder enn det som står (paprika, chili og grønnsakbuljong), og men det er valgfritt. Paien kan selvsagt også lages med kjøtt.

Ingredienser:
Paideig:
3 dl hvetemel
100 g smør
3-4 ss kaldt vann

600 g vegetarfarse
olje til steking
1 rødløk
½ paprika
½ boks røde bønner
1 boks mais
1 fedd hvitløk
noen jalapeños
tacomixkrydder og vann
revet ost og nachochips til topping

Fremgangsmåte: Smuldre smøret inn i melet i en bolle. Tilsett vannet og elte deigen sammen. La den stå kaldt i kjøleskapet minimum 10 min. Kjevle eller trykk ut deigen slik at den dekker bunden og noe av kantene på en paiform (ca 24 cm i diameter). Prikk deigen godt i bunden med en gaffel og stek på 200 grader uten fyll i 10-15 min.
Stek løk, hvitløk, paprika og vegetarfarse sammen. Tilsett vann og kryddermix når blandingen er nesten ferdigstekt. Tilsett bønner og mais. Stryk blandingen utover i formen. Strø over ost og nachochips. Stekes på 200 garder i ca 30 min. Serveres varm med salat, nachochips og hjemmelaget guacamole.

1 kommentar:

  1. MMm ser godt ut.. Flink du er som legger inn bilder også!! Det får oss matmonstre til å bli enda mer sultne!!!

    SvarSlett