søndag 5. september 2010

Ovnsbakte nektariner


Dette er en miks av to oppskrifter jeg fant i honningmatheftet gylne tider. Du kan også ovnsbake appelsiner, epler og ferske fiken på samme måte, det er en enkel og god dessert.

Ingredienser:
2 nektariner
4 ss hakkede valnøtter
4 ts honning
2 ss smør
4 marsmallows

Del nektarinene i to og ta ut steinen. Fyll hullene med valnøtter, honning og smør. Stekes i ti minutter på 200 grader, før du tar dem ut og legger en marsmallow på toppen av hver av dem. Stekes til marsmallowene er gyllene på toppen. Server varme, gjerne med iskrem.

3 kommentarer:

  1. Åhh, det så godt ut!! Sånn skal jeg lage når jeg kommer hjem. Nå løper jeg hjem

    SvarSlett
  2. Mmmm det ser godt ut. Nesten så en skulle ønske en ikke var allergisk mot både nektariner og valnøtter.

    Ellers så minner det om den gangen jeg tok vaniljeyoghurt, sjokoladesaus (sånn på flaske) og blåbær oppi en kopp. Bare at dette så godt ut da.

    SvarSlett