fredag 7. januar 2011

Brød uten gjær og melk

Her er et brød som er i både Cocosa og Udo´s Choice sine oppskriftshefter. Fant det på nettet et sted også, men det skader jo ikke om jeg legger det ut. Dessuten gikk oppskriften på vekt, og siden vekten min er helt elendig har jeg prøvd å gjøre om til desiliter (noe jeg syntes mye enklere). Tror jeg greide det ganske bra. Brødet smakte ihvertfall godt. I tillegg er det veldig lett å lage og kjempesunt. Verdt å prøve!

Ingredienser:
4 lett piskede egg
½ boks kesam
1 ½ ss bakepulver
ca en dl sesamfrø
ca 3 dl kruskakli
ca 2 dl solsikkefrø
4 ss linfrø
3 ss ekstra virgin kokosolje

Fremgangsmåte: Bland alle ingrediensene i en bolle. Helle deigen i en liten papirkledd form og stek midt i ovnen på 180 grader i 50 minutter. Og så enkelt var det...

(P.S. Legger ut bilde senere en gang, for nå er brødet nesten spist opp.)

2 kommentarer:

  1. Hvordan er det mulig?!
    Du overgår alle kokker som tror de er noe på tv. Ok kanskje ikke alle men i hvert fall bakerne som tror de er noe på tv. Stå på!!

    SvarSlett